Edin Pašalić – Go2Digital

edin go2digital pasalicVeliki benefiti DOOH oglašavanja su mogućnost izmjene sadržaja u doslovno pet minuta, nepostojanje troškova tiska i montaže plakata te mjerljivost koja do sada u OOH sustavu nije bila moguća, ističe Edin Pašalić, direktor tvrtke Go2Digital

Sa 120 digitalnih citylight totema u mogućnosti smo pokrenuti nacionalnu kampanju u 20 trgovačkih centara i 20 trgova hrvatskih gradova u svega nekoliko minuta, navodi Pašalić.

Za početak, možete li se osobno predstaviti te reći neke osnovne smjernice o vašoj tvrtki te uslugama koje nudi?
Proveo sam sedam godina u SAD-u gdje sam završio studij marketinga i postdiplomski studij BIT (Business IT-a). Po završetku fakulteta radio sam za jednu medijsku agenciju godinu dana nakon čega sam se odlučio vratiti u Hrvatsku i pokrenuti vlastitu tvrtku na temelju iskustva i istraživanja digitalnih trendova u Americi.

Go2Digital sam osnovao u srpnju 2014. godine zajedno s partnerom Antom Filipovićem koji ima dugogodišnje iskustvo na hrvatskom medijskom tržištu. Odlučili smo pokrenuti specijalizirani medij za vanjsko digitalno oglašavanje, odnosno DOOH (Digital out of Home) kako je industrija prepoznata diljem svijeta. Usluga koju nudimo je medijski prostor premium digitalnih lokacija na vanjskom tržištu oglašavanja.

Kako je DOOH relativna novina na hrvatskom marketinškom tržištu, možete li nas uvesti u taj segment oglašavanja? Koje benefite DOOH industrija donosi svojim klijentima?
DOOH je nova industrija u svijetu koja bilježi rast od 14,2% na godišnjoj razini i po rastu je konkurentna online kanalima. Još 2006. godine, kada su cijene hardvera (profesionalni ekrani, računala) počele padati, veliki igrači vanjskog oglašavanja poput JCDecauxa i Clear Channela počeli su digitalizirati svoje premium lokacije.

lead1Do danas se industrija razvila tako da primjerice u Engleskoj 30% zakupa vanjskog oglašavanja čine digitalni ekrani. Samo neki od benefita DOOH oglašavanja su sljedeći: mogućnost izmjene sadržaja u doslovno pet minuta, troškovi tiska i montaže ne postoje te mjerljivost koja je do sada u OOH sustavu bila nepostojeća.

Zamislite da možete pokrenuti nacionalnu kampanju u 20 trgovačkih centara i 20 trgova hrvatskih gradova u svega nekoliko minuta bez dodatnog troška tiska i montaže te na svakoj lokaciji možete izmjeriti koliko ljudi je pogledalo reklamu i koliko dugo se reklama gledala. Isto tako, kreativna rješenja se mogu primjenjivati po različitim dijelovima dana ili vremenskim uvjetima.

Tako restoran može komunicirati svoju ponudu doručka od 07:00-11:00h i onda promijeniti poruku za ponudu ručka od 11:30-15:00h. Ovo je medij koji klijentima pruža neograničene mogućnosti i optimizaciju njihovih kampanja.

Gdje su sve pozicionirani vaši digitalni citylighti te kakav je interes oglašivača?
Naš prvi projekt je bilo postavljanje 100 digitalnih citylight totema u 20 trgovačkih centara diljem Hrvatske, a drugi projekt koji trenutno razvijamo je njihovo instaliranje u središta hrvatskih gradova. Ovaj projekt je malo drugačiji jer uz oglašavanje pružamo dodatan korisni sadržaj turistima i građanima Hrvatske.

go2digital_kampanje_CCO_28Outdoor digitalni citylighti će nuditi edukativni sadržaj kroz koji ćemo svakodnevno educirati ljude o zanimljivim događajima iz kulture, povijesti, sporta i tehnologije koji su se dogodili upravo na taj dan.

lead2Isto tako, svaka će lokacija davati sadržaj točnog vremena i vremenske prognoze. Neke lokacije će isto tako imati info interaktivne ekrane koji će komunicirati sve korisne informacije gradova koje su bitne turistima i građanima.

Kako su trgovački centri zadovoljni suradnjom kao vaši glavni partneri? Na koji je način koncipiran taj odnos?
Trgovački centri su iznimno zadovoljni suradnjom s obzirom da postavljanje našeg medija modernizira njihovu ponudu. Isto tako, klijenti su prepoznali neograničene kreativne mogućnosti našeg medija tako da su i reklame napravljene s vrlo visokim standardom.

Mi to volimo opisati sentencom – živa reklama na doseg ruke, što niti jedan drugi medij na vanjskom oglašavanju ne može ponuditi.

Kakve su vam povratne informacije s terena? Kakav “visibility” bilježi ovaj način oglašavanja te kakav je njegov doseg, odnosno u kojoj mjeri potrošači (gledatelji) kao krajnja ciljna skupina primjećuju poruke koje se na ovaj način komuniciraju?
GfK je 2013. napravio istraživanje u kojem su došli do informacije da 85% građana Hrvatske redovito odlazi u trgovačke centre (tri puta mjesečno) i tamo se prosječno zadržavaju 90 minuta. To znači da smo napravili medij s mjesečnim dosegom od 85%, što je konkurentno svim vodećim portalima u Hrvatskoj i najjačim TV kanalima.

go2digotal - totemMeđutim, u Go2Digitalu odlučili smo otići korak dalje i u svaki digitalni citylight instalirati softver koji mjeri broj impresija, aktivnih pogleda u reklamu te zadržavanja oko medija. Ovo nam daje mogućnost da klijentima nakon svake kampanje damo analizu koju mogu usporediti s drugim mjerljivim medijima poput interneta i televizije.

Povratne informacije klijenata su odlične jer smo jedini mjerljivi medij na tržištu vanjskog oglašavanja, a agencije i tvrtke se sve više okreću mjerljivosti i pravim analizama kampanja.

S obzirom na to da totemi sadrže kamere te ekran osjetljiv na dodir, koje sve druge mogućnosti pruža ova tehnologija pored klasičnih display/video oglasa? Možete li izdvojiti neke posebno zanimljive primjere?
Među ostalim sadržajima nudimo i interaktivnost gdje naš medij postaje veliki smartphone s kojim se ljudi mogu igrati ili doći do korisnih informacija. Juicy Fruits je napravio interaktivnu igricu gdje su posjetitelji centra morali uhvatiti voće koje je padalo na ekranu. Svi oni koji su završili igricu dobili bi Juicy Fruits sok na poklon.

go2digital_kampanje_3Ova se kampanja pokazala iznimno uspješnom jer smo u samo četiri sata promocije imali više od 600 ljudi koji su htjeli igrati igricu. Drugi zanimljiv primjer je bila kampanja Hrvatskog telekoma Stresomjer.

Robot kao maskota kampanje pozivao je ljude da izmjere razinu svog stresa uz pomoć senzora za mjerenje stresa. Bilo je vrlo zabavno vidjeti reakcije ljudi nakon dobivenih rezultata. Ovakve interaktivne kampanje bit će sve popularnije i mišljenja smo da će klijenti i agencije prepoznati sve mogućnosti i kvalitetu ovog oblika komunikacije s tržištem.

Imajući u vidu da se vaši digitalni citylighti nalaze na samom mjestu potrošnje, u trgovačkim centrima, koje biste komparativne prednosti ovog medija izdvojili u odnosu na ostale vrste tržišne komunikacije?
Smatram kako je prisutnost na samom mjestu potrošnje veliki plus koji nudimo. GfK istraživanje je pokazalo da je više od 40% kupovine u trgovačkim centrima i trgovačkim lancima neplanirano.

ScreenShot004Tako ispada da je više od tri milijarde eura godišnje potrošnje neplanirano. Naš medij je dokazao da može usmjeriti neplaniranu potrošnju baš prema klijentima koji se odluče za ovakav način oglašavanja.

Na koji način se provodi tehnička kontrola? Upravlja li se totemima preko određenog centralnog sustava putem interneta ili se svaki mora održavati zasebno, na licu mjesta?
Trenutno imamo 120 digitalnih citylight totema instaliranih po trgovačkim centrima i trgovima hrvatskih gradova. Sva tehnička kontrola provodi se iz našeg ureda gdje možemo analizirati rad pojedine lokacije.

U slučaju tehničkih smetnji 99% problema možemo riješiti u roku od svega nekoliko minuta iz našeg ureda. Isto tako, za početak kampanje nam je potrebno kreativno rješenje i pet minuta prije nego što je pokrenuta u cijeloj Hrvatskoj.

Možete li nam reći nešto o iskustvima i trendovima ovakve vrste oglašavanja na razvijenim, zapadnim tržištima?
Samo kada pogledamo brojku od 14,2% rasta na globalnoj razini DOOH industrije i užurbanu digitalizaciju velikih igrača poput JCDecauxa i Clear Channela, jasno je da se i vanjsko oglašavanje počelo digitalizirati.

Samo u zadnjih šest mjeseci gradovi poput Pariza, Birminghama i Amsterdama dobili su svoju outdoor urbanu digitalnu mrežu, a jedan od najvećih projekata koji se sprema je potpuna digitalizacija londonskih autobusnih stajališta, gdje će JCDecaux zamijeniti više od 1.000 standardnih citylighta u digitalne. U svijetu je ova industrija već postala mainstream te smatramo kako je neizbježno da se to dogodi i u našoj regiji.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *